tisdag 30 oktober 2012

På G igen...

Hej där !!
Så var man då tillbaka i livet igen, började jobba i går och det går förstås hur bra som helst, har ju förmånen att vi kan lägga upp dagarna som vi vill,och nu mjukstartar vi lite.
Började dagen med ett fika"kalas", det var förstås Tjaffe som kom och sen även våra skottare som hjälper oss varje vinter, det är tack vare dom vi kan bo kvar här. Kommer med en jättemaskin så fort det snöat , tar garageuppfarten i två svep sen är det klart, när jag gjorde detta med skyffel så tog det nästan en timme innan allt var borta.
Det jag bakat föll dom i smaken och tur var det:)

Fattar inte att en måndas sjukskrivning redan är över, får nypa mig i armen för att förstå att nu har jag åtgärdat både mitt hjärta och en tumör i skallen. Är så glad att det är avklarat,väntan har varit lång minsann, är också glad att allt fungerat så bra här hemma,ett tag var jag lite orolig, men allt löser sig alltid på nåt sätt.
Nu hoppas vi på att inget mer ska drabba oss, tycker väl att det är nog nu !!
Snön har som tur är försvunnit, lite väl tidigt kom den allt enligt mig, i dag ska vi klä på oss och ge oss ut i trädgården och åtminstone börja lite smått att ta upp alla löv. Inget jag gillar, men det måste göras och frisk luft gör oss nog gott, sen kommer jag att stoppa så fort jag känner att det tar emot.
Men först ska jag steka torsk som vi ska ha till middag, börjar bli dags för det nu...
Inget mer sånt här

Sånt här i stället
Ha det bäst !!

1 kommentar: