tisdag 9 oktober 2012

Höst

Hej !
Fy vad det har regnat i natt, har hållit mig vaken långa stunder,det smäller ju så förbaskat på vårt platta tak !! Så när Jens kom i morse så var det jag som sov sött...vi fick bråttom att larma av innan han satte nyckeln i låset:).

Nu har vi ätit frukost, jag pysslar med mina blomster som är fina ännu. Ska följa med ut och handla i dag för första gången på två veckor...vill ut bland folk nu.Kan ju visa mig ute nu som först när skorpan runt näsan trillat...det gjorde den i går kväll, det har inte varit nån vacker syn. Även svullnaden runt ögonen och näsan är borta så nu är jag ganska respektabel....eller ??:))

För er som inte fattar vad jag talar om så kan jag berätta att när dom tog bort tumören så gick dom in via näsan. Vidgade höger näsborre en aning ( det har gått tillbaka nu , har bara ett nästintill osynligt ärr)sen får dom borra lite hål i näsväggen och en bit upp. Detta tätas sen igen så att inget mer än sårvätska ska kunna rinna ut.....allt görs med mikroskopskirurgi, och man fattar egentligen inte hur det bara går. Och att man inte haft mera ont efteråt...bara lite diffus huvudvärk + en stor trötthet....vet inte om jag haft tur som sluppit mer värk för alla verkar lite förvånade över det. MEN jag har en väldigt HÖG smärttröskel, det har många inom vården konstaterat de senaste åren....inget verkar bita på mig numera. JOO det ska vara tandläkaren i så fall...där är jag största mesen !!!

Nu ska jag fixa till mig och ta mig ut i verkligheten....vi ska fira Jens födelsedag här i kväll...men det tar jag min hand ifrån,jag är gäst i mitt eget hus. Vi tar det här det är enklast nu när jag är sjukskriven.
Sen ska här ätas kotlett till m iddag, då blir Bosse glad :))
Ha det bäst !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar