tisdag 23 oktober 2012

Tårtkalas

Hej !
Så var det tisdag redan,vi blev servade med frukost som vanligt,men nu sjunger det på sista versen...på måndag börjar jag jobba själv igen. Då blir det andra bullar bokstavligt talat...inga färska frallor utan då återgår vi till havregrynsgröten:))

Inte en endaste värktablett nu på flera dagar så nu kan jag nog snart ropa "Hej".....känns förstås hur bra som helst. Bara nattsömnen blev aningen bättre så skulle jag vara helt nöjd med allt...men varför ska man vara helt nöjd ?? Lite elände ska man kanske ha så att man vet att man lever....

Karlarna i huset hade beställt stekt fläsk o löksås i dag, och så fick det bli...jag står ju för matlagningen dom dagar jag känner att det är OK. Fick till det så bra att jag fick beröm av dom...det var bättre än maten på "Dragon" tyckte dom. Vet inte om jag tar åt mig så mycket av det berömmet, för maten där är inte vad den varit...tycker inte att A6 har nåt riktigt bra matsälle att erbjuda längre. Det får bli nere i stan nästa gång !!

Nu i eftermiddag har vi varit på tårtkalas i Lotsens nya lokaler som väl invigdes av alla i dag (tror jag)...god tårta, gott kaffe och trevligt sällskap.

Jessica har hjälpt mig att klistra upp en blomranka på den nymålade väggen...det blev fint, jag har ju inte det rätta tålamodet för sånt där pilljobb...och hon tycker att det är kul. Så då blev båda nöjda :)
Nu ska jag dra mig mot TV-fåtöljen, känner att det är dags att dra filten över mig och tända alla ljusen....
Jessica i full fart

Resultatet..

En ljuvlig orkidé...

Ha det bäst !!

2 kommentarer:

  1. Gunilla10/23/2012

    Så vackert det blev o va duktig hon är. Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Ja, Gunilla det blev fint...hon är bra på sånt och utrustad med tålamod.

    SvaraRadera