torsdag 15 november 2012

SOLSKEN..

Vad är det som gör att jag måste kisa med ögonen i dag då ?? Jo, den härliga värmande solen behagar att lysa på oss, och livsandarna vaknar verkligen till liv. Har inte kommit så långt än i dag,gröten är dock uppäten och lite kaffe finns kvar i den blå muggen.
Känner mig uppsluppen och glad i dag, var ju på återbesök hos doktor Peter i går ( han som upptäckte min tumör för 3½ år sen),en mycket bra läkare som är lätt att förstå och lätt att prata med...en hel timma av hans dyrbara tid fick jag. Och det var ett avstressat och mycket bra besök, allt såg jättebra ut alla provsvar var han nöjd med och undersökningen var han också nöjd med :)
Han berättade lite kring operationen, fick reda på att tumören var 2,6 cm stor,det var ingen liten rackare men som tur var så gick den ju att ta ut genom näsan,hade den vuxit lite till så hade det blivit öppen kirurgi i skallen HUUUU !!! Glad att jag slapp det !! Nu ska jag göra en synfältsundersökning på måndag sen en MR-röntgen och efter det hoppas jag på att kunna lägga allt detta bakom mig...

Förresten så såg jag doktor Per som opererade mig på TV häromkvällen,det var ett program som heter "Sjukhuset" och sändes från Universitetssjukhuset i Linköping.Var även bilder från avdelningen,usch dit vill jag inte mer !!

När vi ändå var i Eksjö så passade vi på att shoppa lite där, alltid kul att se nåt annat än det gamla vanliga, och Eksjö är minsann en härlig stad, älskar de fina gamla kvarteren där...

I dag fyller en av mina närmaste och äldsta vänner 60 år , vi har känt varandra i ca 40 år nu , Anette hoppas att du får en underbar t härlig födelsedag...stor kram till dig !!! Och du se upp , det kanske kommer gratulanter framåt dagen...vem vet så håll dig hemma !!!


Ha det bäst och i dag mest du Anette !!

2 kommentarer:

  1. Kramar till dig, :-)

    SvaraRadera
  2. Tack Ulla....
    Det är så roligt att du skriver lite här och kram till dig tillbaka:)

    SvaraRadera