torsdag 8 november 2012

Aj aj...

Har redan varit på språng i dag, inte alls likt mig som vill ha god tid på mig att vakna till liv och " morgna" mig ordentligt. Men i dag var jag tvungen att ge mig iväg till vårdcentralen för provtagning....oj,oj, vad vi slet sköterskan och jag. Men hon lyssnade på mig och stack där jag vet att det funkar bäst till slut ( men först MÅSTE dom ju alltid plåga mig i armvecket ett par gånger) . Ta i handen är alltid det första jag säger....näää säger dom då , det gör mycket ondare !! Ondare än vadå ?? 3-4 försök i armarna är inte heller smärtfritt!!Ska på återbesök i nästa vecka så då ville läkaren ha en massa prover tagna...hoppas nu innerligt att allt ser bra ut.....
Till slut hade hon i alla fall fått sina 4 rör ur handen. Jag var trött och hungrig, skulle ju inget äta innan provtgn.Bosse var mer än nomalt morgonpigg i dag , innan kl 6 ville han ha hjälp upp...så vi har redan haft en lååång dag.

Men nu i skrivande stund så sover han som en liten gosse :)Jag försöker att vara tyst som en mus...skulle egentiligen dammsuga, men det får allt vänta lite.

Gårdagen bara försvann, Jens har målat om våran gamla korgstol och en liten pedistal, dom kom han med på morgonen, jättefina blev dom och nu hänger dom med ett varv till....blev förstås en del pyssel i huset som alltid.Hade varit och handlat lite små söta saker som jag blandade med lite gammalt som jag hade i gömmorna , la allt på en silverbricka på ett täcke av fina gnistrande stenar...blev riktigt fint .
 Strök en HÖG med kläder,fattar inte att vi kan ha så mycket tvätt varje vecka ???
På kvällen var jag hos Jessica medans Bosse var på styrelsemöte, vi fikade på goda frallor från Thimons ( blev det i stället för fika ute )
Mötet drog ut på tiden så Bosse hade bråttom hem till "Hästkväll " på TV, jag höll mig allt undan den aktiviteten,finns nog inget tråkigare.
Nu ska jag ta tag i denna dagen på allvar...fylla soptunnorna, tömning i morgon...städa gillestugan + andra utrymmen i källarplanet, fixa mat till oss...inhandla Farsdag-present o.s.v.... 



Gamla stolen som fått
 ett lyft
"kristallfatet"


Så här trött blir man om man
går upp kl 6
Lilla piedistalen



4 rör av mitt blod är nu inte i mig längre
Ha det bäst

2 kommentarer:

  1. Man får mycket gjort när man kliver upp tidigt, men jag orkar inte gå upp före kl 0800, är ju uppe så länge, men gubben går upp vid 630, men han sköter ju sig själv, men har fått lite gjort idag, tvättstugan som vanligt på torsdagar, sen har vi tvättat fönster 12 sidor glas i vardagsrummet, hujeda mig, dom andra rummen får vi ta en annan dag, som du sett så har jag blivit lite f....bannad, blir bortplockad som vän bara för att jag inte svarar varje dag och bekräftar henne, skit samma, släkten är värst sägs det ha,ha ha det så gott, fint det vitmålade blev, :-)

    SvaraRadera
  2. Vi lägger ju oss också väldigt sent så kl 6 var jag inte på nåt strålande humör precis:)....12 sidor glas !!! Det var inte lite det. Jag såg att du skrev nåt om det där med att bli bortplockad, fb är ju lurigt ibland, minst 2 av mina vänner försvann ,men jag frågade dom om dom tagit bort mig..och det hade dom absolut inte gjort....och efter ett tag var dom tillbaks igen. Ja, jag tyckte om dev där möblerna och då målade vi om allt i stället för att slänga !

    SvaraRadera