lördag 15 januari 2011

AJ,AJ, AJ......

Sitter här på lördagsförmiddagen och kan inget annat, min onda rygg sätter stopp för alla annan aktivitet....min gamla kropp säger ifrån mer o mer nu tycker jag. Jag bäddade i går  morse och kände att det gjorde lite ont, men inte så farligt i, utan jag fixade allt som vanligt, åkte och handlade hem lite gott till kvällen...var på återvinningen med massor av kassar bl.a.
Men när jag kom hem igen så stegrade sig smärtan mer o mer och kvällen var olidlig, inga värktabletter hjälpte...kröp upp för trappan när vi skulle lägga oss. Att jag klarade av att hjälpa Bosse är för mig en gåta, men i säng kom vi till slut båda två,och konstigt nog så var sömnen bra ( var väl drogad av alla värktabletter)

Annars har jag ju inte varit här på bloggen på flera dagar upptäckte jag....vad har hänt i veckan mer då ???
Jo, Gunilla var här och gjorde mig fin i håret, gjorde en paj som vi smaskade på,t.o.m Bosse smakade på den..han gillar INTE paj, men den dög med lite stark sås på sa han ( Jäkla gubbe).

På onsdagen var Ing-Marie och jag på Thimons och tog en vrålfika, vi firade hennes födelsedag...både en räkmacka och en minisemla slank ner...men sen hade jag ont i magen hela natten....tål bara att äta en knäcka på kvällarna. Bosse var på styrelsemöte under tiden så jag kunde koppla av ordentligt. Senare på kvällen så var det hans "hästkväll" så jag fick nöja mig med lilla TV:n och datorn...tjattrade också lite i telefon !!

På torsdagen tog jag mig ut i snöoväder, mamma ringde och ville ha ut medicin från apoteket...stackaren hon har åkt på en rejäl förkylning med feber och skrällhosta. Och nu är man sån stamkund på apoteket så dom hejar igenkännande när man kommer in, och vi småpratar som gamla bekanta....inte klokt, den "affären" ville man ju helst sett att man slapp gå in i.
På kvällen kom sen Ulla o Bengt hit och hämtade mammas piller så att hon fick dom snabbt,dom hade ett annat ärende till stan som tur var...det vete sjutton om jag hade velat ge mig ut på snöiga vägar.
Det var väl veckan i stora drag...lite mer har väl hänt, men allt ventileras ju inte här såklart.

Nu sprider sig en härlig doft i mitt kök...har en fin stek i ugnen och strax ska jag ta hand om den och göra en god sallad till ...får se om jag har nån aptit men lite ska väl slinka ner.

Tittar ut nu och snön vräker ner igen...har fått skottat lite , men det syns inte nu vitt är hela landskapet.
Vi hade en distriktsköterska här igår hon tog blodtrycket på Bosse , det var perfekt tack o lov...men hon berättade att i Gtbg fick alla planerade operationer ställas in p.g.a alla benbrott som halkan ställt till med...läkarna hade fullt upp med dom akuta fallen. Och man får se upp när man går ut, först får man kolla uppåt så man inte får en istapp i skallen , sen får man se upp var man sätter fötterna...så jag förstår att det händer olyckor...nähä nu får det bli vår !!!!

Slut för i dag och ha det bäst alla!!!

Om vi inte
har tid
 att ta det
lungt i dag,
kanske vi redan
i morgon
kommer att
upptäcka,
att vi visserligen,
hunnit mycket-
men gått miste
om allt,,,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar