fredag 7 januari 2011

tur i dag...

Snacka om att ha tur för en gångs skull, en skitsak för många men jag blir glad av att saker flyter på bra...jo, hade ju en snövall som inte var av denna världen, och att jag skulle orka ta den var inte att tänka på. Dagen för soptunnetömning till trots ( och full var den) , nu brann det i knutarna att få bort vallen , och ca 10 min före sopbilen så kom "min" skottare som sänd från himlen. Jag tror inte att sopgubbarna hade baxat tunnan över vallen, det hör oss villaägare till att fixa så dom kommer fram....så lite behövs för att min dag ska bli bra !!!
Sol från en blå himmel har vi ju också haft, och det smälte undan lite på de snötyngda taken....dropp, dropp rakt ner på hissen och där bildades is på en gång....men som tur var så funkade den ändå. Bra , för i dag ville Bosse med ut och handla, fick hjälp med att dra rullisen för det är allt tufft nu, och 5 fulla kassar bar jag sen in , så det var gott med lite hjälp.Nu är vi klara med allt utom hans gåträning, och sen ska vi ta nu innan en god kopp kaffe. Åt middag sent så i kväll blir det bara ost o kex, blir nog väldigt sent för vi vill se både "På spåret " och "Let´s Dance"...spelar in på 4:an så slipper vi all jäkla reklam.

Ha det bäst !!

Förstör inte dagen i dag
med att oroa dig
för morgondagen.
Det vi oroar oss för
inträffar sällan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar