måndag 17 januari 2011

Hannes 14 år HURRA !!!

Hannes i somras


Hannes som en liten kille
 Börjar med att gratta Hannes på hans födelsedag,redan 14 år...herreminje vilka stora barnbarn vi har....han föddes mitt i kaoset i vår flytt till stan.....1 månad var han när flyttlasset gick. Fy sjutton vad jag slet med denna flytt...Bosse var ju sjuk redan då , så jag fick ta det mesta själv, och vad man samlar på sig under 21 år som vi bodde i andra huset. Men vilket rens vi gjorde, kommer ihåg att jag slängde 57?? svarta sopsäckar med "bröte" som ingen ville se åt, vi hade ju vinden full med saker som vi trodde att barnen ville ha,men dom undrade om vi var kloka som sparat på allt. Det kändes så befriande att börja på ny kula..fräscht på nåt vis....men nu har vi samlat på oss alldeles för mycket igen, vad är det för fel egentligen??
Men nu har jag i alla fall gjort en överblick , så till våren går det stora lass till tippen och till Röda Korset,tar hjälp av assistenter så det ska gå bra.

Min rygg är fortfarande inte bra , men mycket bättre än i helgen...tar det lungt i dag också för säkerhets skull.Trippade så försiktigt ut och hämtade tidningen, fick gå där det fanns lite snö i kanterna, för annars var det rena isen...längtar så efter våren och att kunna gå ut lite mer.
Nu har Bosses kompis gått hem och jag ska börja med maten, i dag blir det simpelt , bara korv o potatismos...men man tager vad man haver , får försöka komma ut och handla i morgon i stället.
Ska också försöka att dammsuga,det går säkert bra , för jag mår ju bäst av att vara i rörelse, har små "änglatofflor" lite överallt i huset.
Nä, nu slutar jag för denna gång.
Ha det bäst !!

För många människor
verkar det vara status
att vara upptagen...
Ta dig tid att tänka....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar