söndag 9 januari 2011

Snöfritt....


Nu sitter jag och lyssnar på ett härligt ljud ifrån taket ( inga möss denna gången) Har ett gäng grabbar som hjälper oss att få bort all snö,så skönt att bli av med den. Jag har ju vakat de sista nätterna , livrädd att taket skulle rasa in, t.ex i natt la jag mig kl 4 , hörde världens ras när jag släckte och skulle krypa till kojs vid ½1 -tiden...så att sova var inte att tänka på.

Men innan dom tog sig upp på taket så smörjde jag dom med lite fika, vi var ett stort gäng runt köksbordet,Lennart hade med sig både Jens o Eddie som hjälpte till ,så snälla dom är !!

Båne kom också , han och Bosse roade sig med att vara nostalgiska och kolla på gamla bilar och lyssna på Eddie Medusa...vilka tokstollar, men dom verkade ha det trevligt som tur var.

I helgen tittade vi på " Den enfaldige mördaren" har sett den filmen tidigare , men tänk att man kan glömma bort hela handlingen, det enda som vi båda kom ihåg var att Hasse Alfredssons rollkaraktär eldade upp pengar för en fattig torpare. Filmen var ju riktigt bra annars.

Nu ska vi träna i hallen, Bosse är laddad , och gillar att få sin dagliga träningsdos och det går hur bra som helst....sen ska jag leka frisör och ta fram trimmern och ansa hans "hår"

Ha det bäst !!!

Varför har jag så svårt att ta mig tid för mig själv?
Tid att bara vara, snarare än tid att uträtta något.
Ofta armbågar sig det som är brådskande fram först
på dagen, och det viktiga trampas ner av bara farten.

Lär mig konsten att skapa öar av stillhet,
där jag kan ta till mig det fantastiska i det alldagliga:
moln ,träd ,en liten melodislinga....

Övertyga mig om att livet är mer
än att fylla varje ögonblick med aktivitet
och hjälp mig att omgärda
en del av dagen med tystnad....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar