lördag 29 januari 2011

Lite knöligt...

Riktigt så här stor och äcklig är inte min knöl....
Har en fettknöl på ryggen, den stör mig inte så mycket och inte är den så stor heller,men den sitter precis i kanten där BH-bandet hamnar. Ungefär vart 15:e år så blir den infekterad , och nu är det dags...den är dubbelt så stor och varfylld för tillfället. Kommer ihåg första gången den var infekterad, då var Annica (Plättan) hos oss...hon ville sova hos oss ett par nätter innan Malenas födelsedag,tror att hon var ca 2 år...i alla fall var jag tvungen att uppsöka distriktsköterskan (syster Hans). Annica var med mig in till honom, han klämde ut varet och jag grinade lite illa, varpå han fick en stor utskällning av Annica...jäkla vad arg hon blev !!!
Nästa gång var för 14 år sen , vi var nyinflyttade här så det är lätt att komma ihåg, då hjälpte en av mina systrar mig att lägga om knölen och klämma ut all skit...och nu är den mogen så det börjar att komma ut lite "gojs" ur den. Jag kan leva med att den är aktiv vart 15:e år, den är ju som en nästan utdöd vulkan som ger sig tillkänna då o då. Jag tänker INTE ta kort på den och lägga ut här , glöm detta !!!

Vi har nu intagit en mycket god måltid, följde Per Morbergs recept på slottstek till punkt o pricka och det blev alltså superbt...gjorde t.o.m pressgurka till...fasen vad man är duktig,får säga det själv för ingen annan säger det...jo, Bosse är bra på att tala om att maten var god.
Nu ska vi tända en brasa och ta en god kopp java...till det glass och mintchoklad....sen ska vi bli miljonärer i kväll när hästarna springer vår väg, han har vunnit lite nu på det nya året...men vi är inte nöjda än riktigt.

Ha det bäst !!!

Så länge man inte ger upp
har man inte förlorat...
GE INTE UPP:::

3 kommentarer:

  1. Anonym1/29/2011

    Tur man har ätit när man ser den här, snygga stövlar föresten,ha en skön kväll,hälsa!

    SvaraRadera
  2. Anonym1/29/2011

    Glömde Anette

    SvaraRadera
  3. Hade ju vatt kul att minnas det, eller haft det på film haha!! =D

    SvaraRadera