torsdag 6 januari 2011

Komadag...

Inte många knop gjorda här på onsdagen, trettondagsafton var det visst...hänger inte med i svängarna det är så mycket helgdagar vid den här tiden, Nu när man har sitt jobb inom hemmets väggar så märker man ju inte så mycket av dom röda dagarna, de är som vilken annan dag som helst, enda skillnaden är att vi inte får nån tidning, och då kan inte Bosse läsa Hälge för mig. Han fortsätter med detta trots att han nu inte behöver nån särskild talträning...det flyter på nästan som vanligt,jag märker ingen skillnad alls.
Vi har också börjat med lite annan träning här hemma, han vill ju inte till Parkgårdens träning riktigt än, och rehab kommer han med på först till våren, men nu fixar vi det här i stället. Det går som en dans att träna i hallen, i dag ska vi gå tre varv minsann.

Som tur är så kom Berndt och skottade fram huset....det har ju inte kommit lite snö, och skotta är ju inte så lämpligt att jag gör just nu.Alltså vilka vintrar vi haft nu två år i rad, jag lyssnar varje natt efter ljud från taket, är ju livrädd att det ska rasa in på oss, känns inte så bra med ett platt hus !!
Annars är det tända ljus i massor som gäller , man får mysa till det inomhus för ute vill man absolut inte vistas...här utanför är det i vanliga fall ett promenadstråk, men i dag såg jag inte en människa...alla håller sig tydligen inne.

I dag torsdag verkar det bli samma procedur som i går,alltså en dag inomhus...kommer troligen inte ens iväg till stan för att handla , VILL INTE UT !!! Får hitta på nåt kul inne i stället, ta hand om tvätten och ta bort det allra sista julpyntet + granen t.ex. Jag har inte tänkt att laga nån mat i dag , vi ska unna oss att ta hem nåt gott från "Akropolis"... så jag blir nog tvungen att ta mig ut ändå, men det är en senare fråga så det kan hända att det är bättre framkomlighet då.

Ha det bäst!!

Undvik att stressa.
Du är bara här
på ett kort besök,
så ge dig tid
att stanna upp
och lukta
på blommorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar