lördag 1 januari 2011

2011...

Jaha , då ska man lära sig att skriva 2011 , tycker att jag nyss fattat atta det var 2010...säger det igen tiden går så jäkla fort och jag hinner inte med längre. Jag hoppas att detta året har lite mer glädjeämnen i beredskap åt oss,tycker att vi fått vår beskärda del nu,men om det dyker upp nåt mer så vet vi att vi klarar det också. Det är sant att man går stärkt ur alla svårigheter, så vi är superstarka !!!

Nyårsafton var en helt vanlig dag för oss, vi varken vill eller orkar med nåt stoslaget firande längre...var sak har sin tid. Fick ett antal telefonsamtal så förmiddagen gick till "tjöt",upptäckte att vi var flera som firade in det nya året på tu man hand. Fixade klart i tvättstugan ( ja sa ju att det  var en vanlig dag) nu är det rent o snyggt där igen. Åt bara lite lätt mitt på dagen , sen ville Bosse vila och jag gav mig iväg och handlade en ny matta till gillestugan, det tyckte jag var en bra sysselsättning på nyårsafton. Annars handlade de flesta fyrverkerier, fy sjutton vad pengar en del lägger på detta,jag snåltittar på grannens fyrverkeri varje år,elakt va???Jag gillar INTE dom som smäller, men de andra är vackra mot natthimlen.

Vi har fastnat i 80-talet vad gäller nyårs-supén, vi har plankstek varje år...skiter i trender och äter det vi gillar och en gång om året må det väl vara hänt ( Nina, blev full i skratt när jag såg dina foton sen kvällen) till detta drack jag ett gott glas vatten och Bosse klämde en öl eller två.
En värmande brasa var skönt i blåsvädret som bröt ut ....sen åt vi ( jag) choklad i mängder , för i morgon ska det vara slut på slika dumheter...måste försöka att bli lite nyttigare, men till mitt försvar säger jag att jag äter bara 86% choklad i vanliga fall, och aldrig nåt kaffebröd, bara tårta om det är födelsedag. Men nu ska jag göra ett försök att sluta med alla sötsaker...

Vi tittade på "småkronorna" när dom slog Canada i en spännande match, extra kul är det ju att en Nässjökille är med i laget. Sen hörde vi Jan Malmsjö förstås " RING KLOCKA ,RING......mäktigt var det från Skansens nyårsfirande....artisterna stod i snöblåst och sjöng som gudar, underbart !!
Kom i säng först kl½2 , och då var vi inte ens trötta...konstigt !!!

Ha det bäst !!

Jag kände mig värdelös,
dum och knappt vatten värd.
Du blev inte skrämd av mina klagosånger
utan lockade mig tillbaka till livet
Du tyckte inte
Att det var särskilt märkvärdigt
det du gjorde och
förväntade dig heller inget extra.
Men jag började le igen
och hittade tillbaka
till livet som människa....

2 kommentarer:

  1. Anonym1/02/2011

    Viss likhet i menyn!!!! haha....
    /Nina

    SvaraRadera
  2. Anonym1/02/2011

    God fortsättnig på det nya året, vi är nog fast i 80 talet oxå Bengt och jag ,vi åt planka o tittade när grannarna sköt raketer och tittade på Skansen/ Anette

    SvaraRadera