torsdag 27 januari 2011

Ingen skrivklåda...

Man har ju inte haft skrivklåda sen sist precis,har väl inte samma iver att titta in här som tidigare...trodde inte att det var nån annan som hittade hit heller. Men så fick jag ett mail från en vän som bor en bit bort , och förstod att hon höll sig uppdaterad om oss genom dessa rader, så jag plitar väl ner lite då odå.

Dagarna bara rullar på och nu ser man ju även slutet på vintern, det märks ju tydligt på eftermiddagen att ljuset är på väg tillbaka,så snart kan vi titta ut ur idet på riktigt.
Vad annat har hänt sen sist då ? Jo, vi har bestämt att gå ut och fika en gång i veckan , och på premiären så var Jonna med oss, hon ringde och ville träffa farmor o farfar, man blir så glad att hon som ju nu är 18 år och en mycket upptagen tjej ( träning så gott som varje dag) fortfarande vill ge oss av sin tid...hon är för go´!

Sen har vi ju lilla stumpan i Gtbg, henne pratar jag med nästan varje dag via chatt, bara några ord men det räcker, även hon är en riktig tränings/ tävlingsmänniska och fullt upptagen.Även Hannes chattar jag lite med ibland....och Olli kommer hit när det suger i bulltarmen alltför mycket.Så bullar får man se till att ha i beredskap minsann.
Sen har jag tillbringat en dag i köket och gjort en massa middagar till mor o far, hon är ju inte så pigg just nu och orkar inte stå vid spisen, och pappa är ju faktiskt på 84:e året , fast man ju inte kan tro detta ,så orken kanske börjar tryta på honom också. Märkte att de gamla takterna satt i ....bara man organiserar allt så fixar det sig, och innan dagen var slut så hade dom ca 20-25 middagar att stopp i frysen, och jag kände mig nöjd med att kunna hjälpa dom på mitt sätt..

Sen har vi inhandlat en ny TV, en 50-tummare så nu är det rena bion i gillestugan,Bosse ville byta till Telias utbud så då passade vi på att köpa allt nytt...så här har installerats och fixats. Jag var lite sur till att börja med, tyckte att den gamla Tv:n gott kunde häng med ett tag till, men nu ser jag ju att det är lite skillnad (men bara lite). Men vi lägger ju inga pengar på andra nöjen , så det må vara hänt....man lever bara en gång !!

Var i Jkpg häromdagen och äntligen hittade jag ett par nya stövlar, har ju provat o provat men inte fastnat för några , men nu klickade det på en gång, så dags nu när vintern snart är slut....men jag kan slita på dom några veckor i alla fall. Vi var också på City-Gross igen, Bosse gillar den affären skarpt (fiskdisken),handlade massor så en herre i kön tittade i min vagn och sa: - Du veckohandlar va?.....Men nu har vi en hel del gott hemma. Bosse tittar på Per Morbergs matprogram och blir sugen på allt, sen tar han ut hans recept på datorn och lägger dom framför näsan på mig,sen är det bara att laga den maten....närmast ska det bli slottsstek till helgen, och det såg gott ut så inte mig emot.

Jonna var här i går kväll och meddelade att nu måste jag snart bjuda dom på söndagsstek med brunsås....så nu får vi boka in en dag dfå dom inte är upptagna, vi kan ju nästan alltid.Men vi lyckades inte hitta nån dag i närmaste framtiden, så vi får se hur det blir.

I dag torsdag ska vi ta oss till stan efter mat och vila, det är dags för veckans fika...men vi får palta på oss för det var attan vad kallt det är nu igen, vi har -11 grader här nu. Det tickar på i fjärrvärmen så detta blir en dyr vinter, men man är ju glad att man inte har eluppvärmt....
Dags att sluta nu, ha det bäst!!!

Du tycker om
att lyssna på mina vardagliga problem.
Bara för att det är jag.
Jag är dig evigt tacksam-
du är en underbar publik!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar