tisdag 11 januari 2011

Vardag igen...

Så var det över på riktigt för denna gången, julhelgen alltså, märkligt är att man längtar så efter att pynta hemmet med allsköns tomtar och annat i början av december, och sen i början av januari kan man inte få ut det fort nog. Bosse har lika roligt åt detta varje år, men nu är det många veckor till nästa storhelg, påsken är visst sen i år.

Bosses måndagsvän kom lika troget som alltid, han har traskat hit i ur o skur nu i ca 12 år...det finns alltså hopp om mänskligheten, vilket man ju inte alltid har trott, vi har ju fått erfara detta " The hard way". Men vi borstar av oss och tar nya tag och går vidare, vad annat kan man göra??

Var en tripp till apoteket, hur många som helst före mig och alla skulle ha typ 24 olika mediciner, fick vänta i en evighet , och när det äntligen var min tur så får man beskedet att denna medicin har dom inte inne i dag. Tack o lov att det inte var nån av mina livsuppehållande, vad sjutton gör man då....ja ja jag vet att jag kunde kollat detta tidigare, men man är inte mer än människa , och jag har alla vår medikament att hålla reda på...ca 20 piller / dag sätter vi i oss tillsammans ( Fy fasen)
Sen styrde vi kosan till Jkpg för lite shopping....det var många dagar sen Bosse var ute så han ville hemifrån en stund. Vi handlade mat på City-Gross och vi var hungriga båda två så det följde med en hel del hem, lite från delikatessen och lite från fiskdisken.
Sen intog vi en god lunch på A6, jag åt pasta(förstås) och Bosse tog skomakarlåda , vilken han tyckte var väldigt god. Kollade på stövlar och kängor men fastnade inte för några så det fick vara....köpte mig en fin klocka( efter mycket velande).

Stannade hos far o mor på hemvägen, där vankades fika ,sen ville Bosse hem till sina hästar han tippar ju lite varje dag. Och i dag var det nära ögat, en hårsmån från 50.000:- i stället blev det 800:- och det för andra gången på tre dagar, så nu är han igång igen.

På kvällen satt vi i skenet av massor av tända ljus och i lugn o ro och tittade på "Fam.Annorlunda" ...jag är nog gammal nu för jag blev genomsvett av att bara se hur dom sliter, och kvinnan med 10 barn är ju lugnet själv. Jag skulle aldrig orkat detta , inte ens i unga år...annars hade vi nog hunnit med att skaffa 10 barn så tidigt som vi startade...men två var lagom för oss,och vi är stolta och glada över att dom har blivit så fina människor !!!
Nu slutar jag för i dag, snabeldraken pockar på uppmärksamhet, och tvätten vill ur maskinen, o.s.v....
Ha det bäst!!!

Den som lever
inte bara för sig själv
utan också för andra
lever flera liv.....
Själva livet är ett mirakel....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar