tisdag 4 januari 2011

Lite mer av den vita varan...

Planerna på en heldag i stora staden Jönköping fick läggas på is i dag, till våran stora förtret....det gick bara inte att komma ut med rullstolen ,vi hade ca 15cm nysnö på gården,och det fortsatte ju också att snöa. Det får bli i morgon i stället(hoppas vi). En hel del annat blev gjort i stället, la i nya täcken i sängarna , de gamla åkte ut dom hade gjort sitt, tvättade och så dammsög jag sängarna ....i kväll blir det allt gött att krypa till kojs.

Jag har ocskå tillåtit mig att bara slappa och sitta vid datorn en bra stund, det är ju en stor värld som öppnar sig därute på nätet...har lyssnat på julklapps-cd:n "Så mycket bättre" den är sååå bra....hörde också " Utan din luft i mina lungor"....jag har fått den på hjärnan nu, den ör ju inspelad av olika artister, tycker att Lisa Nilsson gör den bra bl.a. Det har alltså varit en musikalisk dag för mig , och jag skäms inte att tala om att jag skrålar med i alla texter jag kan, Bosse han är van vid det och reagerar inte hahaaaa...

Tog vad jag hade hemma till middag , det fick bli spenat o korv , äts inte så ofta i detta hus , Bosse är ingen korvälskare precis. Sen tog jag mig ut på sliriga vägar, var tvungen att få hem en medicin till Bosse + lämna in tidrapporter. Inhandlade lite mat , en ny skinka fick följa med hem och den puttrar på spisen i detta nu....man kan väl äta skinka trots att julen är slut va???
Nu har vi fikat , och jag ska strax luta mig tillbaka i min TV-Fåtölj...så får det bli.
Ha det bäst !!

Över dörren till mitt hjärta skrev jag:
"Genomfart förbjuden!"
Men kärleken kom skrattande förbi
och ropade" Jag går in överallt".

1 kommentar:

  1. Anonym1/05/2011

    Goddagens!
    Modern har hostat hela julhelgen och igår fick hon penecillin, så nu får vi hoppas på att det blir bättre. Har bakat en kaka som vi ska dit och smaska på om en stund!
    Ha det gott i snön!!
    /Nina

    SvaraRadera