onsdag 15 augusti 2012

Dä´bar å`åk....

Hmmm....det blir inte alltid som man tänkt sig ( nästan aldrig)skulle ju tillbringa denna dagen på knä bland mina blommor...jodå jag började att städa källaren i stället !!!
Sen när jag äntligen skulle gå ut i "spenaten" så kom vi på att det var ju i dag Bosse skulle börja på Rehab igen efter sommaruppehållet.
Hade  då 20 minuter på mig att byta om, ta oss ut till bilen, lasta i gubbe, lasta i rullstol och ge oss iväg...ska ju också betala för oss innan det går an att börja träna gubevars !!! Men eftersom jag KAN vara som en iller när det behövs så hann vi .PUST!!
 Passade sen på att uträtta en massa ärenden på stan, sprang ju som alltid på en massa löst folk som vill stanna och ha en liten pratstund....men det hann jag så det var bara trevligt.

Hem och skala potatis och förbereda maten, sen snabbt iväg igen och hämta den nu vältränade maken, det hade gått bra med alla övningar.
Åt lite och pustade ut, sen gav vi oss iväg igen...nu skulle Bosse på styrelsemöte i ett par timmar. Så nu har jag äntligen varit ute bland mina blommor en stund...vattnat och ansat lite. Känns som om jag tillbringat mycket tid i bilen  i dag...synd på en sån vacker dag som vi haft.

Tog mig en solvarm tomat nu...vi har ju en egen liten odling på altanen, dom är ju himmelskt goda....Nähä  nu ska jag ut lite till innan det är dags att hämta styrelsemedlemmen :))


Ha det bäst !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar