lördag 25 augusti 2012

Host host !!!

Golördageftermiddag på er...

Stannar upp ett tag i farten, har haft mycket att ta igen i dag...det behövs bara att man blir "lat" en sketen dag så har man en del som släpar efter. Har farit omkring med dammsugaren och dammtrasan, skurat två toaletter hängt tvätt och tumlat resten. Vattnat ute och inne...ute sprack slangen så jag fick en ofrivillig och inte alls skön dusch.
Varit och handlat massor av huskurer till Bosse som nu hostar sönder sig snart...han vill ABSOLUT inte till sjukhus igen, så jag får göra allt jag kan i stället.

Han åt i alla fall upp maten jag lagt upp åt honom ( duktig pojk)men så fick han också sånt han gillar...lövbiff,klyftpotatis oc h
kantarellstuvning och till detta massor av "hemmgjorda " tomater som ju är lika goda som snask !!! Nu sitter han i sin fåtölj och hostar hör jag...stackaren jag vet ju vad han går igenom nu,inget kul alls!

Jag är nästan återställd så i dag smakade ett glas rosé-vin  (eller flera) bra igen...är bara in i döden trött så nu ska jag gå ner till honom och vi ska äta Polly som jag köpte på IKEA i går...tända en brasa och se en bra film eller två.

Jag sa ju i går att jag inget handlade på marknaden...men där ljög jag  för både Jonna och jag köpte tuffa fodral till våra I-phones...dom var så praktiska för där fanns plats för körkort, tre-fyra kontokort och lite sedlar också. Jag tog ett vitt och Jonna tog ett svart..så nu har jag två fina , fick ju ett i GULD också på min födelsedag !!!! Fint ska det va´.
En himla söt liten text...
På upphällningen nu men än får dom lite vatten
En sjukling,,
Ha det bäst !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar