tisdag 21 augusti 2012

Tandläkaren...

Hejsan !!

I dag behöver jag då rakt inte vattna mina krukor, herreminje vad det regnade i natt...får nog hälla av dom lite i stället.Kunde inte sova alls i natt, utan låg och lyssnade på regnet som smattrade på taket,det brukar ju vara rogivande, men icke sa Nicke !!!

Ska till min tandläkare i dag, en stifttand som jag dyrt betalade för har lossnat ( den blir ca 1½ år, mer ska dom väl sitta )? Nu måste han sätta dit den lite bättre....varför den lossnade ? Jo, jag gjorde rent med en sån där liten "flaskborste" och PLOPP ...så hade den släppt trots rotfyllning och ett långt stift.Undrar om han har mage att ta bra betalt igen ???

Annars en lugn o fridfull dag...trots att det inte är torsdag så ska vi ha soppa till middag, vi är så där busiga ibland :)) Tror att det blir tomatsoppa med lite pasta i .

Sonen är på mig och tjatar vareviga dag om att jag måste ringa läkare angående min tumme....men jag vill vänta tills jag fått besked från Linköping så att det inte krockar..vill ju inte ha samma tid för båda ingreppen. Hatar att ringa återbud och ändra på tider...

Oj då nu skiner solen på mig genom fönstret,ska väl gå ut och titta till ägorna lite ( börjar faktiskt att tröttna på ogräs och allt annat utejobb nu) Vill ha höst nu...får man säga så ???


Ha det bäst !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar