söndag 19 augusti 2012

Hett hett hett....

Att i dag var det varmt som i en ugn ute,det bara slog emot mig när jag gick ut....Men den berömda"Nässjöblåsten" slipper vi inte, tror att det blåser nästan vareviga dag här ,ibland är detta skönt, men inte alltid. Vi var på torget för ett tag sen, handlade av fiskbilen och han som vi köpte fisken av sa att han hade tyckt att nåt var annorlunda den dagen, men han kunde inte sätta fingret på vad det var. Men sen kom han på att det INTE blåste, han såg att de andra knallarnas markiser inte svajade åt alla håll....

Gårdagens grillfest i Wixen blev bra trots att det regnade när vi åkte dit...men sen höll det upp hela tiden (nästan)Kul att träffa allade andra och "tjöta" lite.
Bl.a pratade jag med Annie, hon hade tummen i bandage...genast blev jag nyfiken på vad hon hade gjort,hon hade opererat den det var nåt som hette"triggertumme".
Nu vaknade jag till ordentligt, har ju haft så jäkla ont i min vänstertumme i några veckor...hon frågade hurdana symptom jag hade och så kände hon på leden. Den stannar i ett läge och så knäpper det i den...jojomen visst sjutton var det samma sak med min tumme. Så i morgon måste jag ringa till vårdcentralen för att få en remiss till ortoped. Undrar om jag kan be om att få tummen opererad samtidigt som dom tar hypofystumören ?? Jag menar , när jag ändå är nedsövd o klar !!! Har slutat att bry mig om all jäkla skit som kommer hit...verkar som det ska tillhöra vår vardag.
Men sen när allt detta är avklarat DÅ ska det nog bli bra :)

Nu sprider sig en go doft här i köket, har en söndags-stek i ugnen, så Bosse väntar nu på kött, brunsås och potatis....till detta lite grönt och gelé.

Jovisstja , det måste jag berätta innan jag slutar, blev ju getingstucken i går...vi hade massor av getingar runt oss,och vi lyckades ha ihjäl flera stycken. Men när vi trodde att det lugnat ner sig så hade en jäkel trixat sig in i min sko, och fastnat bak i hälen...där stack den mig, och fy sjutton vad ont det gjorde. Men Siv och Marie for iväg och hämtade en treo som de löste upp i lite vatten och smetade på. Och faktiskt efter en liten stund så la sig den värsta värken...men jag kände av den hela kvällen, och lite nu oxå.

Nu slutar jag för i dag
Ha det bäst !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar