måndag 27 augusti 2012

Vacker höstdag.

Gokväll...
Vilken vacker dag vi har haft,sol från en helt molnfri blå himmel hela långa dagen. Vi sa till varandra i morse när vi äntligen orkat ta oss ur sängen efter en riktigt jobbig natt, att det hade faktiskt passat vårt kynne bättre med ösregn och ruskväder i dag. Då hade vi ju kunnat äta frukost och sen släpat oss tillbaka till sängen igen, men det går ju inte an i sånt här väder.

Efter ½ liter kaffe så är  man på banan igen och gör det man ska,fast Bosse behövde mer tid på sig att bli människa. Men han har hållit sig upprätt hela dagen, inte illa med tanke på hans tillstånd i natt.
Vi har varit ute fixat lite i trädgården, men inget större arbete det får allt vänta ett tag till....Bosse orkade vara med ute på sin moppe en stund.
Gav mig iväg till shoppingmekkat vid gamla åkeriet numera Jysk, ÖB och snart nya Willys....Granngården fick ett besök av mig, och detr blev ett stort hål i min plånbok. Blir som  besatt när jag kommer in i ett blomsterland :))

Nu har vi gofikat...och mitt äldsta barnbarn Jonna ringde hit och pratade bort en stund med sin farmor...henne har vi visst smittat ner med denna förkylning, nu började hon få de första symptomen...illa illa och inte alls meningen!!
Riktiga hemmagjorda ägg från
 svåger och svägerskas små höns
Lite nytt i fönsterlådorna
Två såna här ståtliga
 fick hänga med hem
Höstligt...
Och så en liten tanke.....
Dags att fixa lite lätt kvällsmat och hjälpa gubben tillrätta inför kvällen....ha det bäst!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar