söndag 26 augusti 2012

Gäääsppp !!!

Nu är det sena timman, och jag sitter här ensam för en gångs skull...annars är vi ju två "ugglor som sitter uppe halva natten tillsammans. Men Bosse är just nu helt under isen , och ville sova bort eländet. Han brukade ju aldrig få några som helst förkylningar eller influensor för bara några år sen . Men vi har kommit på nu vad detta beror på, att vi inte tänkt på det tidigare.

Det är ju så här att hans MS är ju i grunden en inflammatorisk sjukdom som angriper nervsystemet ( går inte in på detta mer grundligt här , googla om ni är intresserade) Det gör också att hans immunförsvar alltid står på högsta beredskap...har med de vita blodkropparna att göra. Sist vi var hos hans neuorolog så sa han att has MS "dött"....det betyder ju inte att han blir frisk , men han blir heller inte sämre...förrutom naturligt åldrande som han sa :)
OM det nu är så då betyder ju det att hans blodkroppar kanske fungerar som dom ska...och då även immunförsvaret. Så hädanefter åker han väl på förkylningar och annan skit precis som alla vi andra...med ett litet undantag han blir 1000 ggr sämre än oss som inte har en neuorlogisk sjukdom. Måste ta tag i detta och ringa hans läkare i morgon,han kanske t.o.m ska ta influensa-sprutan i år ??

Trots att timman är sen så ska jag ta en god kopp the nu, bara för att det är gott och jag behöver en lugn stund för mig själv efter några jobbiga dagar....Men som Christer Björkman sjunger " I morgon är en annan dag" ...och då hoppas jag att allt ska bli bra.
Solen ska visst skina på oss människobarn, bara en sån sak

Tre vänner som var på besök för två år sen, Macko min barndomsvän längst till vänster skickade ett mail till mig häromdagen, jag blir fortfarande glad och varm om hjärtat när jag tänker på hennes fina ord...



En unik egenskap som är få  som besitter
Nu slutar jag för denna gången, är allt tröttare än jag anade...var rädda om er och Ha det Bäst !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar